Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.5.2010, Petr Štefek, recenze
Téma testovaní nadstandardních reproduktorů je velmi často opomíjenou záležitostí, a tak se to v dnešním článku budeme snažit napravit. Bose Companion 5 patří mezi dražší reproduktory a uvidíme, zda svou cenu obhájí i v našem testu.
AloBalo | 7.6.20105:04
Někdy kolem roku 1994 jsem poprvé slyšel Bose Acoustimass. Nakonec jsem na ně našetřil a v roce 1999 je koupil. Do dnes toho nelituji. Používám je jako hlavní zvukový systém doma. Živím to jak cd­/dvd­/mkv mp3­/flac tak rádiem. Naprostá spokojenost. Je u nich jistá vynikající kvalita zvuku i při 100 watech na kanál. A ty basy...
A.
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 7.6.201011:07
Ve škole 3 = dobrá. Za tu jsem se styděl. Nyní stupnice hodnocení je jinde. Nejen VÝBORNÁ, ale VYNIKAJÍCÍ, VELMI DOBRÁ atd. Já hodnocení provádím porovnáním.Nenašel jsem repro do 20 000 které by slušně hrály...Zkušenost další ...cca 30 000 tisísové příjemnější zvuk než 300 000 tisívé. Takže, není to jen o penězích. V podstatě..čím víc reklam, tím horší výrobek.
Odpovědět0  0
WTF | 4.6.201011:36
wtf sak za 4000 sa da zohnat peerless reprak asi najlepsi subwoofer a stredy a vysky zahra skoro vsetko
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 4.6.201012:44
Jo fakt a vyrobíš si z nich nearfield repráky za další 3 tisíce? Nezlob se ne mě, ale tohle je blábol hrozného kalibru, který mě úplně rozbil ... kdo si bude asi doma vyrábět ozvučnici ... i komerční repráky za 50k seženeš po součástkách za 10k, že ... a to je těžko argument proč je nenakupovat.
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 2.6.201023:30
Takže.. myslel jsem, jak B@W 800D nejlépe nehrají. Ale, nemusí to být jenom dřevěné bedny. O tom mne přesvědčily CABASSE La Sphére 4 way,bass unit 22­" 20 ­- 25 000 Hz +­- 3dB, seřízené přímo v bytě.Podotýkám, MP3 jsem nedoposlouchal ani jednu skladbu.CD jenom v nahrávkách odpovídajících mému mládí.DVDA a SACD plně uznávám. V současnosti nejraději SAT.stanici BRAVO. Zde je současně kvalitní obraz v HDTV. Samozřejmě GRAMO co by vzpomínka.Zkušenosti: v levnější verzi cca 200 000 působí lépe 5ti kanál, ve verzi CABASSE ­( 3 500 000 Kč ­) jednoznačně STEREO. A teď čekám sprchu..
Odpovědět0  0
Petr Dufek | 3.6.20100:11
Však tohle nepopírám... sám jsem měl možnost poslechnout si na KVALITNÍCH nahrávkách, jak Cabasse LaSphere, tak Triangle Magellan nebo Kef Muon. Těmto bednám ale opravdu musíte dát kvalitní palivo. Na to by ale měla být jiná diskuze... tohle byla recenze POČÍTAČOVÝCH REPRODUKTORŮ za cca 10.000,­-
Přijde mi to jako srovnávat v diskuzi pod ostrým hatchbackem jeho jízdní vlastnosti s formulí jedna­- obojí má 4 kola, volant a motor, ale pořídili byste si nepopiratelně lepší F1 na ježdění do práce?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 3.6.20108:10
Přesně tak, nevím, proč se tu řeší 1000x dražší věci, které navíc nejsou určeny k počítači. To je pak jasné, že ve srovnání jsou tyto bedny šunty.
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 3.6.201018:11
Opět Vás zklamu. Do práce denně dojíždím na kole, auto má v plné péči manželka. A FERARI i když závody formule miluji a těším se až budou vysílány 3D bych domu NIKDÁ nechtěl. Nerad navštěvuji servisy.Takové lepší repro jsem měnil po 30ti letech. Důvod?? Nestačily na SACD.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 3.6.201017:50
Toto je už moc i na mě....
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 2.6.201018:10
V sedmdesátých letech kdy jsem se ­" pokoušel ­" sestrojit reproduktorovou soupravu v literatuře jsem se dočetl: pro dokonalý přenos hlubokých tónů by obsah skříně měl mít 2,5x větší obsah samotného nástroje. Vezměte sebevětší a sebelepší repro, volně bez ozvučnice postavte a přímo se zděsíte.Ač jsou dnešní repro skutečně lepší, stejně bez obsahu NEMOHOU HRÁT, neříkám řvát...Zážitek z poslední doby: byl jsem v jistém podniku na kávě. Plazma 50­" od nejmenované hodně propagované firmy s velmi špatným obrazem mi nevadila. Otočil jsem se. Ale, ze stropu ­" hrály ­" repro BOSSE. Myslel jsem, že kávu ani nedopiji, zvuková tragedie. Lepší ticho než něco podobného.Pro zajímavost...v Anglii v restauracích hrají vážnou hudbu, zjistily že hosté více kosumují jídlo i pití.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 2.6.201019:16
Ale ale říkal jsem si, kdy dorazí nějaký purista se zálibou ve velkoobjemových skříních do obýváku:­). Nikdo nebere fakt, že objem se ničím nenahradí, nicméně faktem je, že dneska si člověk už vystačí s mnohem kompromisnějším řešením v podobě regálů a subíku ... a hraje to velmi velmi dobře. Nikdo dnes nepotřebuje mít dvě ledničky krmené velkými monobloky a gramofonem. Nemyslím si, že Bosse hraje nějak špatně a také si nemyslím, že je to jako firma top end, tam máme úplně jinou sortu zařízení ­( co kompoentn to nová oktávka:­))
Odpovědět0  0
Petr Dufek | 2.6.201020:24
No tak třeba bedny, které se dají vyměnit za nové Porsche 911 Turbo a nikdo nebude tratit :­)­)
Ale ani ty při objemu cca 200 litrů každá nevykouzlí z mp3 128 kbit­/s žádnej zázrak a možná, že to zahrajou i hůř než ty zavrhovaný drobečci.
Jinak proti gustu... však to znáte.
Nejdůležitější při výběru je poslechnout si libovolný ­(malý­/velký­/dřevěný­/skleněný..­) bedny na vlastní muzice, kterou na nich člověk bude poslouchat doma.
PS: píše se BOSE
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 2.6.201020:49
Pochybuji, že by si propagátor dřevěných akvárií přečetl nadpis:D
Můj názor je takový, že tyto všechny kuňkátka hrají děsně. Nevím, co bylo v 70. letech, ale vím, že větší bedna hraje mohutněji a lépe. V článku se testují tyto BOSE, které jsem neslyšel, ale prostě bude lepší dát dvojnásobek za levné domácí kino. Problémem je, že tu snad nikde není žádné srovnání běžných, novodobých kousků. Základem jsou prostě 1 m sloupy, které se moc nezvětšují až do desítek tisíc, pak přichází pseudo řesení. Důležitá je také místnost, kolem 50m je optimum.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 2.6.201021:00
Dobré sloupy stojí od 40k nahoru a těžko si je dáš k počítači ... nehrajou špatně, když řikám, že hrajou dobře!:­) Jsem toho už něco slyšel:D
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 1.6.201014:15
Před pár dny jsem si byl poslechnout B&W MM­-1:
http:­/­/www.bowers­-wilkins.com­/display.aspx?infid=4503

A žasnul jsem, co je možné udělat jako ­"PC speaker­" :­)

Doporučil bych si to sehnat jako další kus na recenzi.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 1.6.201015:34
B&W moc nemusím ­(krom 800vek:­), ale tohle vypadá zajímavě. Nicméně pochybuju, že to někdo na test půjčí a bude vůbec mít u nás skladem nicméně pokusím se.
Odpovědět0  0
Petr Dufek | 1.6.201017:01
Tak od kamaráda mám informaci, že jsou k vidění na prodejnách iStyle v Brně. Nevím, jak půjčení, ale alespoň poslech určitě možný bude. PS: Radku promiň, že tu mluvím o nakousnutém ovoci :)
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 1.6.201023:11
Já B&W taky moc nemusím, a k tomuto jsem před poslechem přistupoval s obrovským despektem. :­) A ono to hrálo. Trošku kovově, jak je u B&W zvykem, ale v cenové relaci 15t Kč až neuvěřitelně dobře. Plný, čistý, rychlý, dobře lokalizovaný zvuk, moc příjemné basy, vše samozřejmě ­"near field­" ­- člověk od toho musí být 50­-100cm, běžný stůl.

Poslouchal jsem to tady: http:­/­/www.studioeso.cz­/ ­- ale Apple prodejny to budou mít taky.
Odpovědět0  0
Janos | 3.6.201020:41
Absolutni souhlas... B&W MM1 popr. Focal XS . Bose comp. 5 mi osobne prijde horsi nez AE Aego m.
Odpovědět0  0
Duncan66 (204) | 31.5.201022:40
Rozumim tomu dobre, ze za 10k dostanu system 5.1, ktery zapojim pres USB, nemam k nemu ani dalkove ovladani a moznost pripojeni vice zarizeni tj. nejake digitalni ci analogove vstupy? V dnesni dobe bych si u takoveho zarizeni preci jen predstavoval vetsi konfort zvlast, kdyz dalkove ovladani dostanu i k blbemu TV tuneru za 5 stovek a 4x levnejsi bedny maji moznosti vice vstupu. Hm hm, umim si predstavit ze kdo ma na pocitac maly stolek a prtavou mistnost a to je vse, ze tohle muze uzit, ale z hlediska moznosti techto repro mi prijde hooodne uzkoprofilove a drtiva vetsina uzivatelu nebude mit valny zajem, protoze za stejne penize existuje spousta alternativ.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 1.6.20108:30
Asi tak jsou to bedny pro toho, kdo na to má a jsou k počítači a ještě 2.1:D. Divil byste se, že high­-endové repro k PC docela letí ...nicméně ne u nás. Zde většina preferuje drevotriskové šroty ala Genius. Komfort je dostačující a navíc není třeba ovladače, když sedíte u kompu ... pokud někdo počítač používá i na TV a video, tak ať si jednoduše koupí, co mu vyhoví lépe.
Odpovědět0  0
Duncan66 (204) | 1.6.201011:20
asi jsem lenivy, ze jsem to necetl slovo od slova, ale zkousel jsem je najit na netu a vsude v charakteristice pisou ze tam jsou 4 repro a jsem z toho uplne zmateny, protoze jsem si teda po druhem pohledu myslel, ze jsou 2.1. Zmatl me puvodne ten obrazek na prvni strane recenze kde je 5.1 system, jsem myslel, ze je to recenzovany produkt. Ja levne Geniusy nepreferuju, jen tento produkt mi prijde jako silne uzkoprofilovy a samozrejme, kdo si jej chce koupit, at si je koupi a klidne muze byt nadmiru spokojeny. Ja jen, ze hledam osobne neco jineho, chci mit jeden audio system jak k pocitaci, tak k televizi, konsoli, radio atd.

Rad bych se vas tedy zeptal ohledne prispevku co byly vyse, ohledne tech Yamaha Studiovek a soustavu repro za cca 5k od Jamo apod. dejme tomu ze si koupim tu sestavu jamo a nejaky AV receiver yamaha za 6k. Chapu, ze to neni zadny high end, resp. v oblasti hifi je to nejlevnejsi mozne reseni. Moje otazka zni, jestli tato sestava svym univerzalnim vyuzitim, kdy bedny nebudu mit na stole jako recenzovany produkt, ale pekne po celem pokoji v rozich, jestli toto nejlevnejsi ­"hifi­" reseni hrave strci do kapsy zminovane Geniusy a napr i ty Logitechy z5500, nebo to bude stejna bida a utrpeni? Nejsem zadny audiofil, ale rad bych mel aspon minimalni konmfort a univerzalni reseni, protoze si rad poslechnu jazz, stejne jako elektronickou muziku, tak bych si rad vychutnal filmy a hrani her. Neboli, ma smysl investovat do tohoto reseni nebo mam zatim zvolit krizove reseni napr. v podobe geniusu a za rok dva az nasetrim si koupit reseni 2­-3x drazsi a zvuk bude pro me nehifistu uplne jinde, nebo je to v mem pripade rozumne reseni? Jsem proste obycejny clovicek, ktery chce neco lepsiho nez ty geniusy, ale nemam potrebu mit system za 100k kdyz jeho potencial nevyuziju a me usi mozna ani nepoznaji rozdil :­-­) Dekuji za jakoukoli odpoved.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 1.6.201017:32
K jamu se berou receivery onkyo. Yamaha je prý velice nekvalitní, tomu odpovídá i cena. Jinak je tam v nabídce magnat supreme 800 s AV za 16 000. S kabely to bude za 20K. To myslím, že by mělo stačit.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 2.6.20108:22
Yamaha není nekvalitní jen má úplně jiný zvuk ...ostrý ... Onkyo a Jamo je v podstatě tatáž firma jen jiná značka, takže jsou naladěny pro sebe velmi dobře ... ­"kinově efektně = ne analyticky­". Mým osobním tajným favoritem jsou NAD a Xavian ­(Wharfedale­) ty se mi fakt dobře poslouchají a neunavují... nicméně to není řešení k počítači.
Odpovědět0  0
nobie (2) | 31.5.201022:20
jen tak dál, kvalitního repro je k počítači pomálu, recenzí ještě méně. Budu se těšit na Váš další objev.

Díky !!!
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 1.6.20108:34
Budu se snažit něco sem tam přinést, teď možná Creative nebo zmiňovaný Razer...uvidíme
Odpovědět0  0
maartycz (8) | 31.5.201017:49
nechci delat reklamu ­(doporucuju opravdu jiny obchod­)
Ale nezda se vam lepsi prihodit 4 tisice a poridit tohle ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Mam doma a subwoofer opravdu netreba
Je to na hry, hudbu i kino. Kumu nevyhovuje velky rozmer muze sahnout po regalovkach ­(ale ty uz sou jen 2pasma­)
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 31.5.201018:50
Jsem rád, že zase bylo něco ze světa zvuku zrecenzováno. České weby dodržují, ve velké většině, již dlouholetou tradici odkazování na ocenění v Německých časopisech, ale u nás byly zrecenzovány snad pouze jamo s606 a hromada plastu. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] toto repro vyjde s kabely na 12 000 a zvukově to je úplně jinde...podobné modely má i yamaha. Z hlediska kvality to bude nic moc, ale určitě to stačí na únik od těch šmejdů, co se k pc prostě prodávaj.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.5.201021:01
Chlapci moji milí, vy tady pořád postujete bedny nevalné kvality pro domácí kino:D. Co s nima budou lidi na stole dělat? Navíc takové levné šunty ...to raději ty monitory na stůl.
Odpovědět0  0
Petr Dufek | 31.5.201021:51
Myslim, že nemá cenu někomu vysvětlovat­- kdo nezažil, nepochopí. Pokud vím, tak na prodejnách firmy, která je zapůjčila bývají připravené k poslechu. Osobně jsem kvůli mobilitě oželel basák a mám Bose Computer MusicMonitor :)
Odpovědět0  0
vivid.sk (12) | 31.5.201022:46
nie, nezda.
pretoze 5ks repro za 7­-8 tisic KC musi hrat muziku priserne ­(ale na kino mozno staci­).
Odpovědět0  0
bigglebowsky (15) | 31.5.201010:45
za podobnou cenu bych raději investoval do aktivních monitorů 2.0 . moc podařené má třeba yamaha nebo fostex, výkon zhruba 2x70w a o kvalitě nelze pochybovat.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.5.201010:55
Já ne:­) ... chci mít na stole místo a chci vychytávky jako zvuk přes USB nebo zvuk, který není není zavislý přísně na poslechovém trojúhelníku. To je o těch prioritách ... monitory sice dobře hrajou ­(ne vždy­) a nesou spoustu nedostatků.
Odpovědět0  0
Tomcat2 (636) | 31.5.201020:41
s tím souhlasím...dříve jsem měl klasické Geniusy 2+0 a to byl děs...jelikož jsem měl kvůli kytaře externí zvukovku M­-Audio Firewire Solo, tak jsem si pořídil dvě Yamahy HS50M a od té doby už jiné nechci ­(maximálně větší sestřičky HS80M:­)­)...zvuk je úplně někde jinde...Geniusy měly dost zastřené výšky, utopené nižší středy a vyšší basy...obecně středy byly dost děsné a pak někde až dole byly dost zkreslené basy...Yamahy mají úžasně čistý, detailní a jasný zvuk v celém frekvenčním spektru, i basy jsou pěkně čitelně bez jakýchkoli propadů...přitom zase tak drahé nebyly...
Odpovědět0  0
pcwifi (18) | 31.5.20109:23
libi se mi pripojeni USB,je to krok dopredu,o tom zatim muzou jen uvazovat vsichni vyrobci,co maj repra okolo 5 a vice tisic kc...to je samy THX ,7.1 a ve finale na me zezadu cumi ubohy 1x Optical IN,7xcinch,Stereo cinch IN a smitec :­-­/ proste analogova doba je v beznych 5.1 ­- 7.1 vic nez silne zaryta, ale problem vidim i v tom, ze po pripojeni optikou proste ztracim ze hry efekty EAX apod., toto by se mohlo taky nejak zmenit...
Odpovědět0  0
Freaky | 31.5.20108:08
Ta cena je fakt uchylna ... ale je to BOSE.
Rekl bych, ze za mnohem nizsi cenu je dobra volba TOP model 2.1 Logitech Z­-2300 THX cca. 3500Kc nebo 5.1 Logitech Z­-5500 Digital THX za cca. 8000Kc.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.5.20108:25
Cena odpovídá víceméně nabízene kvalitě reprodukce ... zrovna s Z­-2300 to nejde vůbec srovnat ­(ty mám herního počítače­) a Z­-5500 jsou prostě totalní efektovky vhodné tak na hry, ale rozhodně si na nich nevychutnáte hudbu ­(obecně na počítačových reprech to ani pořádně nejde, ale Companion 5 má k tomu nakročeno­).

Proto se vyvarujte srovnání s Logitech nebo Creative ... Logitech možná více ­"basuje­", ale rozhodně lépe nehraje ­(rozdl třídy­).
Odpovědět0  0
vivid.sk (12) | 31.5.201011:01
Suhlasim Logitech je na muziku nepouzitelny.
Ale skor by ma zaujimalo porovnanie s touto zostavickou, ktoru recenzenti chvalia, ale na moj vkus hra tiez na efekt ­(pritom stredy su z blizkeho posluchoveho pola taktiez pekne ciste, ale na seriozne HiFi, nema­). Pritom je to vlajkova lod 2.1 Creative.
Pisem o Creative T3
http:­/­/cs.creative.com­/products­/product.asp?category=4&subcategory=789&product=18043&listby=usage
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.5.201011:26
Muzu zkusit sehnat, ale myslim, ze to bude nekde mirne nad Logitechy 2300
Odpovědět0  0
vivid.sk (12) | 31.5.201012:12
Skus.
Dokonca do podla nemenovanych testov prehraje drahsi RAZER MAKO.
(Malokto ma moznost mat 2 podobne produkty doma vedla seba, a pri samostatnom posluchu ma clovek tendenciu porovnavat subjektivne ­(zadalsie dlhodoba pamat pri muzike nefunguje­). Ale moznost mat mat 2 rozne aparaty vedla seba, je na nezaplatenie)
Odpovědět0  0
vivid.sk (12) | 31.5.201013:34
A este jedna otazocka:
Ako vyznieva tato zostava s davnejsie recenzovanym Onkyo HTX­-22HD?
Ano, kazde ma ine urcenie, no cena je velmi podobna.
Zaujima ma predovsetkym reprodukcia hudby.
Vdaka
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.5.201013:51
bose = detailnější a Onkyo = úděrnější ...jinak to lze chápat ... Bose je lepší k počítačí na hudbu a hry a Onkyo k Plazmě­/LCD a konzole.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.